Procedury dotyczące postępowania w przypadku niepokojących zachowań dziecka
1.Sporządzenie przez nauczycieli w grupie notatki dotyczącej niepokojących zachowań dziecka (opis uwzględniający fakty) oraz niezwłoczne poinformowanie Dyrektora o istotnych wydarzeniach mających wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo dzieci.
2.Poinformowanie rodziców o zaistniałej sytuacji – notatka w karcie Rozmów
z rodzicami.
3.W razie braku działań ze strony rodziców - Rozmowa w obecności Dyrektora na temat sposobu rozwiązania problemu. Przekazanie zebranych informacji.
4. Wymiana informacji z rodzicami na temat zachowań dziecka,
przekazanie rodzicom wskazówek do pracy z dzieckiem, np. konsultacje
z psychologiem w przedszkolu. Wypracowanie wspólnych działań - ustalenie stałej współpracy stała współpraca z rodzicami – monitorowanie realizacji zaleceń po stronie rodzica i przedszkola. Sporządzenie notatki z rozmowy – podpis rodziców.
5. W przypadku niepodjęcia przez rodziców ustalonych działań w umówionym terminie lub gdy te działania okażą się nieskuteczne – pisemne skierowanie dziecka do właściwego specjalisty Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 9 sierpnia 2017 r. W sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2020 r. poz 1280. oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 24 sierpnia 2017 r. W sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. poz 1635)
6. Zobowiązanie rodzica do zrealizowania zaleceń, następnie przedstawienia nauczycielowi zaleceń specjalisty do pracy z dzieckiem.
6. W przypadku niepodjęcia przez rodziców współpracy z przedszkolem, placówka zgłasza zaniedbanie wobec dziecka odpowiednim instytucjom (OPS, Sąd Rodzinny).