ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
Marzec 2025 r. GRUPA III b
Tematy:
- WIOSNA
- ZWIERZĘTA Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA
- Zapoznanie dzieci ze znaczeniem wiosennego przysłowia ,, W marcu jak w garncu’’
- Poszerzenie wiadomości przyrodniczych o nazwy pierwszych wiosennych kwiatów: żonkil, krokus, przebiśnieg, tulipan
- Zachęcanie do czynnego udziału w sianiu i sadzeniu roślin w kąciku przyrody, zachęcanie do ich pielęgnowania
- Rozwijanie poczucia rytmu i możliwości wokalnych
- Rozwijanie sprawności manualnych
- Doskonalenie umiejętności matematycznych i kompetencji społeczno – emocjonalnych
- Stwarzanie sytuacji edukacyjnych do rozwoju sprawności fizycznej dzieci ich kreatywności i umiejętności poznawczych
- Poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka
- Zapoznanie dzieci z pracą rolnika
- Poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka
- Rozpoznawanie odgłosów zwierząt hodowlanych na wsi
- Rozwiązywanie zagadek słownych i słuchowych o zwierzętach żyjących w wiejskiej zagrodzie
- Kształtowanie postawy odpowiedzialności i troski o zwierzęta, rozumienie potrzeby opiekowania się zwierzętami (karmienie, wyprowadzanie na pastwisko, leczenie)
- Poznawanie nazw młodych osobników zwierząt wiejskich
- Nazywanie domów zwierząt ( obora, chlew, stajnia, , zagroda, kurnik)
- Rozwijanie mowy oraz logicznego myślenia
- Rozwijanie umiejętności liczenia
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według określonych cech, porównywanie liczebności zbiorów, konstruowanie prostej gry matemetycznej