Opis projektu:
Nasze przedszkole znajdujące się na warszawskiej Pradze ma ogromne doświadczenie w pracy metodą projektów. Dotychczas realizowane były w naszej placówce projektybadawcze, natomiast zmiany w podstawie programowej zainspirowały nas do opracowania dużego projektu edukacyjnego. „Groszki śladami bohaterów europejskich bajek”.
Ponieważ chcemy stworzyć w przedszkolu atmosferę sprzyjającą nauce angielskiego, pierwszym przystankiem w naszej europejskiej podróży jest Wielka Brytania, dzięki czemu poza językiem angielskim poznajemy brytyjską kulturę i realia poprzez bajki klasyczne i telewizyjne.
Dzieci zapoznają się z obecnie zapomnianą klasyką literatury, która w połączeniu ze współczesnymi znanymi im bajkami pozwoli na poznanie europejskiej różnorodnej obyczajowości w przeszłości i w czasach współczesnych.
Będziemy zgłębiać projekt poprzez celebrowanie charakterystycznych elementów kultury, spotkania z ekspertami ,prace plastyczne, zajęcia kulinarne, muzyczne i teatralne.
Kolejnymi etapami przygody z bajką europejską będą w kraje takie jak Francja, Dania, Włochy, Niemcy.
Dzięki udziałowi w programie Erasmus + kolejne etapy projektu przedszkole będzie realizować przełamawszy bariery językowe i kulturowe- na poziomie europejskim.
Cele projektu:
-pozbycie się piętna "wykluczenia" związanego z geograficznym i społecznym usytuowaniem placówki,
-podniesienie poziomu edukacji języka angielskiego w przedszkolu
-podniesienie jakości pracy przedszkola poprzez wprowadzenie do technik metodycznych elementów zaczerpniętych z innych krajów Unii Europejskiej
- umiejętne posługiwanie się przez wychowawców przez środki nowych technologii, ułatwiające umobilnienie placówki i jej pracowników
- poszerzenie tzw. kompetencji miękich przez załogę przedszkola- nabycie umiejętności interersonalnych, przełamanie barier językowych
- poszerzenie źródeł pozyskiwania wiedzy przez organizacje o obszary tzw. edukacji nieformalnej
- poszerzenie umiejętności przedsiębiorczości przez dyrektora pozwoli na wykorzystanie umiejętności przy nowych projektach
-wzmocnienie kompetencji przez nauczycieli przyniesie ich większą elastyczność zawodową, co jest istotne w perspektywie reformy oświaty i zmian na rynku pracy, rzutujących na strategiczny plan rozwoju przedszkola.
Opis przewidywanych rezultatów
-podniesienie jakości funkcjonowania placówki bez zwiększania mocno ograniczonych kosztów własnych
-promocja przedszkola i jego oddziaływanie dzięki dzieleniu się doświadczeniami
-przełamanie barier społecznych spowodowanych przez różnice kulturowe i środowiskowe
-planowany udział w KA2 partnerstwo strategiczne pozwoli na wymianę doświadczeń, porównywanie efektów własnej pracy, ewaluację dokonań, nabycie doświadczeń w wykorzystaniu technik informatyczno- komunikacyjnych oraz realizację nowych pomysłów i zabaw zaczerpniętych z wyjazdów i komunikacji z innymi przedszkolami
-wzrost kreatywności i innowacyjności nauczycieli zmotywowanych perspektywą ciekawych doświadczeń
-podniesienie poczucia własnej wartości pracowników dzięki świadomości nabycia nowych możliwości i kompetencji i inspiracja do efektywniejszej pracy z dziećmi
-poznanie przez dzieci różnorodnej kultury i obyczajów krajów europejskich poprzez realizację towarzyszącego programowi projektu „Groszki śladami bohaterów europejskich bajek” a także na skutek udziału w KA2 różnorodności kulturowej wspólnoty europejskiej poprzez celebrację wydarzeń, wystaw, konkursów, świąt
-podniesienie atrakcyjności zajęć w przedszkolu poprzez nowe techniki nauczania wprowadzone przez nauczycieli i międzykulturowy charakter zajęć
-zwiększenie motywacji dzieci do nauki języków obcych
-uspołecznienie dzieci poprzez otwarcie na różne kultury, wartości i obyczaje
W projekcie weżmie udział wybranych w ramach otwartego konkursu 14 pracowników przedszkola; dyrektor, logopeda, nauczyciele i pomoce nauczyciela.
Oddziaływania projektu
Oddziaływanie projektu dzięki dzieleniu się doświadczeniami na kadrę, która nie korzystała z mobilności, rodziców dzieci, środowisko lokalne bezpośrednio obejmie 500 osób. Nieporównywalnie więcej osób zapozna się z projektem dzięki mediom społecznościowym- platformie eTwinning, serwisowi Facebook, prowadzeniu bloga "Groszki na śladami bohaterów europejskich bajek", prasie i portalom dla nauczycieli.
Przewidywane korzyści długoterminowe
Projekt to szansa otwarcia się przedszkola na Europę, która definitywnie wpłynie na jakość i sposób funkcjonowania placówki.
Kontynuowanie pozyskanych dzięki mobilnościom umiejętności, doświadczeń i kontaktów międzynarodowych otworzy nowe możliwości rozwoju- zarówno placówki, pracowników i dzieci jak i środowiska lokalnego. Będziemy korzystać z międzynarodowych kontaktów, które nawiążemy dzięki projektowi. Przedszkolaki opuszczające przedszkole będą miały świadomość nie dzieci z mniej reprezentacyjnej części Warszawy, ale pełnowartościowych obywateli wspólnoty europejskiej.
O NAS > PROJEKTY UE >