ZADANIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
Grupa IA – styczeń 2021
Tematy:
1. Przez okrągły rok
2. Lubimy zimę
3. Babcia i dziadek
4. Bajkowa kraina
Zadania:
ü tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę;
ü obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie;
ü wdrażanie dzieci do bezpiecznych zachowań podczas zabaw zimowych;
ü rozwijanie mowy poprzez opowiadania, wiersze, pracę z obrazkiem
ü uświadomienie dzieciom istoty świąt – „Dzień Babci i Dziadka”;
ü budzenie szacunku i przywiązanie do członków rodziny ;
ü stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu);
ü rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy i opowieści ruchowe;
ü rozwijanie wrażliwości muzycznej – taniec, śpiew, zabawy rytmiczne przy muzyce;
ü abywanie umiejętności matematycznych: przeliczanie elementów do 3 i więcej, klasyfikowanie przedmiotów według koloru i kształtu;
rozwijanie umiejętności plastycznych poprzez propozycje stosowania różnorodnych technik: tworzenie kompozycji, wyklejanie materiałem naturalnym, rysowanie
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
Grupa IA – październik 2020
Tematy:
- Jesień w ogrodzie i sadzie
- Mój dom, moje miasto
- Jesień w parku i w lesie
Zadania:
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
- tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę,
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie,
- poznanie wybranych drzew i krzewów owocowych, nazywanie owoców, rozpoznawanie liści i owoców
- promowanie zdrowego stylu życia – zachęcanie do spożywania warzyw i owoców
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy,
- rozwijanie mowy poprzez opowiadania, wiersze, pracę z obrazkiem
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy i opowieści ruchowe
- rozwijanie umiejętności plastycznych poprzez propozycje stosowania różnorodnych technik: malowanie, wyklejanie, lepienie z plasteliny, rysowanie
- rozwijanie wrażliwości muzycznej – taniec, śpiew, zabawy rytmiczne przy muzyce
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko